Oldalunk cookie-kat használ, amelyek információkat szolgáltatnak számunkra az oldallátogatási szokásokról, de nem tárolnak személyes információkat. Adatkezelés.
Termékek Menü

Klasszikus irodai betegségek 2. – A fájó derék

Szabó Zoltán József -
2019. 10. 28. 07:55:41
Klasszikus irodai betegségek 2. – A fájó derék

Aki valaha végzett ülő munkát (már pedig az ilyen szinte elkerülhetetlen), annak egészen biztosan fájt már a dereka. A fájdalom sajnos nem válogat: az idősebbek talán gyakrabban vallják be, de fiataloknál is előfordul a probléma, aminek a hátterében nagyon sokszor a számítógép előtt végzett helytelen testtartás az oka. Lássuk, mit tehetünk a tünetek megjelenése ellen és a kezelés érdekében.

tovább olvasom...

Klasszikus irodai betegségek 2. – A fájó derék

Aki valaha végzett ülő munkát, annak egészen biztosan fájt már a dereka. A fájdalom sajnos nem válogat: az idősebbek talán gyakrabban vallják be, de fiataloknál is előfordul a probléma. Lássuk, mit tehetünk a tünetek megjelenése ellen és a kezelés érdekében.

A mozgásszegény életmód

A minden előzmény nélkül megjelenő hátfájásért gyakran a stressz és a mozgásszegény életmód felelős. Az irodában ülve gyakran annyira belemerülünk egy-egy feladatba, hogy órákig ülünk ugyanolyan pozícióban. A stresszre és feszültségre ráadásul sokan az izmaik akaratlan megfeszítésével reagálnak, így gyakorlatilag egész nap egy természetellenes, merev testhelyzetben ülnek.

Már napi néhány perc mozgás is nagyon sokat javíthat az ízületek állapotán, enyhítheti az egész napos merev ülés okozta fájdalmakat. A legjobb azonban, ha nap közben is odafigyelünk arra, hogyan tartjuk magunkat. Léteznek aktív ülést segítő eszközök. Ezek a párnák, ülőgyűrűk és deréktámaszok hozzájárulnak ahhoz, hogy a nap végén ne fájó derékkal álljunk fel. 

A fájó derék oka a hideg

A légkondicionált vagy huzatos helyiségben dolgozók jól ismerik a hideg okozta fájdalmat. Ilyen esetekben sokszor nem izom vagy ízület eredetű problémáról van szó. A derékfájás a vesék fájdalmát is jelentheti. Ebben a helyzetben fontos a külső és belső védekezés is. 

Ha ismeretlen eredetű derékfájást tapasztalunk, érdemes sok folyadékot fogyasztani. Segítséget jelenthet a meleg ülőfürdő és a megfelelő öltözet is. Néha egy kis plusz védelem is javasolt. Egy gyapjú vesemelegítő kényelmes és visszafogott megoldás. 

Hogyan előzhető meg?

Mozgással könnyen megelőzhető a derékfájás. Nem csak a sportra, de napközben a helyzetváltoztatásra is érdemes figyelni. Ha megtehetjük, igyekezzünk óránként felállni, nyújtózkodni, sétálni, elhagyni az asztalunkat. Ebben segíthetnek a különböző mobiltelefonos applikációk is. Ezek tétlenség esetén figyelmeztetnek: ideje egy kicsit felállni.

Szintén hasznos lehet a folyadékivásra figyelmeztető alkalmazások használata. Ezek az eszközök figyelmeztetnek a vízivásra, amely aztán az éhségérzetünkre és a vesék, valamint a húgyhólyag egészségére is pozitív hatással lehet. 

Otthon is kényelmesen

Fontos, hogy ha derékfájással küzdünk, az otthoni környezetünket is megvizsgáljuk. Alváshoz válasszunk kényelmes és alkatunknak megfelelő matracot, ágybetétet! Ha otthon dolgozunk, ne spóroljunk, ne a konyhaasztalnál vagy az étkezőszéken állítsuk fel a munkaállomást. Egy kényelmes íróasztal és szék jó hatással lesz a teljesítményünkre.

Ne engedjünk a kísértésnek, hogy az ágyból vagy a kanapén ülve dolgozzunk – de néha nyugodtan cseréljünk ülőalkalmatosságot! Ha megtehetjük, hogy otthon tevékenykedünk, a telefonhívásokat bonyolíthatjuk a fotelből, néhány dokumentum átolvasásához pedig átülhetünk az étkezőasztal mellé. 

A változatos táplálkozás, a kollagénben gazdag étrend, de akár az ízületerősítők szedése is fontos segítség lehet. A folyadékfogyasztás hatására a porcok, ízületek is rugalmasabbak maradhatnak.

Amikor kezelésre van szükség

Ha a derékfájás hosszú ideje fennáll, fontos orvoshoz fordulni és kivizsgáltatni a tünetek okát. A megfelelő gyógytornával és az izmok erősítésével akár még a gerincsérv is megelőzhető és kezelhető.

A sok mozgás és a preventív gerinctréning akár mindennapos, irodai gyakorlattá is tehető. Álljunk össze a kollégákkal egy kis reggeli tornára. A kedvünk és a derekunk is hálás lesz érte!

Amennyiben segítségre lenne szüksége a segédeszköz kiválasztásában, keressen minket bizalommal!

Tartalomhoz tartozó címkék: Mindennapi betegségek nyomában
Bankok és minősítések