Oldalunk cookie-kat használ, amelyek információkat szolgáltatnak számunkra az oldallátogatási szokásokról, de nem tárolnak személyes információkat. Adatkezelés. Megértettem
Termékek Menü

Tényleg a halálba üljük magunkat?

Szabó Zoltán József -
2019. 09. 05. 10:17:34
Tényleg a halálba üljük magunkat?

Nem véletlen ez a meghökkentő cím. Ha jobban belegondol, borzalmasan sokat ülünk, és legtöbbször görnyedten, aminek hosszú távon fájdalmas következményei lesznek. Tehetünk ez ellen, ha odafigyelünk magunkra, beiktatjuk a mozgást a mindennapokba, csökkentjük az üléses feladatok idejét. Nehéz elkezdeni, hosszú távon mindenképp megéri, mert fontos az egészség, ami óriási érték.

tovább olvasom...

Tényleg a halálba üljük magunkat? - Értéksziget Webáruház

Sajnos az ülés egészen iskolás kortól elkísér bennünket, és ki többet, ki kevesebbet, de összességében túl sok időt töltünk a fotelben, a kanapén vagy a nem mindig ergonomikus irodai székben. A káros ülés pedig idővel meg is hozza a „gyümölcsét”, mert kialakulnak a különféle mozgásszervi megbetegedések, mindennapos lesz a hátfájás, megjelenik a gerincsérv, és még hosszan sorolhatnánk a tüneteket. De mi a gond az üléssel, és mit tehetünk, hogy elkerüljük a kellemetlen következményeket?

Az emberi testet nem ülésre „tervezték”

Az olyan munkakörök szaporodásával, amiket asztalnál vagy futószalagnál ülve kell végezni, valamint a különféle számítástechnikai eszközök – laptop, okostelefon, tablet – elterjedésével az emberek ma már egyre kevesebbet mozognak. És ehhez jön még az esti tévézés, illetve az a szomorú tény is, hogy a gyerekek az órák közötti szüneteket is inkább a tanteremben töltik, ahelyett, hogy a szabadban rohangálnának.

Hogy miért baj ez? Mert az emberi test nem ülésre, illetve nem ilyen sok (napi 10-14 óra) ülésre lett tervezve. Az ülés során ugyanis egészen más izmokkal tartjuk magunkat, mint járás során. És mivel ezek az izmaink nem képesek hosszú időn át aktívak maradni, ezért meggörnyedünk, ami a lágyrészek zsugorodásához vezet. Így pedig már felállva is természetellenes tartást veszünk fel, vagyis a sok ülés a járásra is kihat.

(Egy kis közbevetés: figyelje meg magát! Most, amikor ezt a cikket olvassa, talán Ön is rossz tartásban ül, előreeső vállakkal, görbe háttal.)

Milyen hatása van a sok ülésnek a testre?

A káros ülés következményeként jelentkező tünetek igen változatosak: a kopásos, valamint meszesedéssel járó panaszokon át az ízületek, a gerinc és a nyak, illetve a hát is kárát láthatják a rossz tartásnak. 

Intő jel, hogy szakorvosok egyre gyakrabban számolnak be 10-12 éves porckorongsérves páciensekről, miközben ezt a betegséget régen az idős korral hozták összefüggésbe. El lehet tehát képzelni, hogy ha már a fiatalok is érintettek a problémában, akkor ez mit jelent hosszú távra vetítve. Vagyis a címben szereplő állítás egyáltalán nem túlzás!

 

Hogyan előzhetők meg a káros ülés következményei?

Elsősorban mozgással. Ma már egyre több szakember javasolja az ilyen jellegű panaszok esetén a mozgást, mint terápiát a kíméléssel szemben. Persze az igaz, hogy pár napos pihentetésre szükség lehet, és a megfelelő mozgásformát is meg kell találni, de nagyon fontos az izmok erősítése és a testtartás javítása.

Emellett különféle kiegészítőkkel is tehet a komolyabb problémák kialakulása ellen, illetve a kezelésükért. Ezek közül az egyik a dinamikus ülőpárna használata, aminek több pozitív hatása is van. Lazítja az izmokat, segít a gerinc tehermentesítésében, ennek hatására pedig csökken a hát- és a derékfájás. 

A különféle deréktámaszok szintén remek eszközök, amik a székbe helyezve megtámasztják a gerincet, ezáltal javítják a testtartást. Az ülőlabdákkal egyrészt rengeteg gyakorlat végezhető, másrészt az irodában is használhatók, hogy kiszakadjunk a napi rutinból. Sérv ellen pedig az ékpárnák ajánlottak, ezekkel ugyanis be lehet állítani a gerinc helyes pozícióját, és mérsékelhető a káros terhelés.

A mozgás szintén a megelőzés, illetve a már kialakult tünetek kezelésének fontos részét képezi. Hogy mi lesz az Ön számára ideális sport, arról konzultáljon szakemberrel, de a jóga, illetve a TRX, ami az ágyéki gerincszakaszra fejt ki jótékony hatást, egyaránt remek választás lehet. A lényeg, hogy néha álljon fel a székből!

Amennyiben a megfelelő segédeszközt keresi, keresse kollégáinkat bizalommal!

Tartalomhoz tartozó címkék: Terápiás eszközök
Bankok és minősítések