Oldalunk cookie-kat használ, amelyek információkat szolgáltatnak számunkra az oldallátogatási szokásokról, de nem tárolnak személyes információkat. Adatkezelés.
Termékek Menü

Matrac- és párnaválasztó kisokos: így válasszon, ha jót akar a gerincének

Szabó Zoltán József -
2019. 09. 19. 08:55:45
Matrac- és párnaválasztó kisokos: így válasszon, ha jót akar a gerincének

Sajnos a derékfájdalom népbetegségnek számít. Sokunk mindennapi életét keseríti meg ez a leginkább gerincbántalmon alapuló fájdalom. A gerinc problémái pedig gyakran fakadnak a nem jól megválasztott matracból és párnából. Többen nem is törődnek a kiválasztásukkal, csak az árral. Ebben a cikkben néhány tanácsot adunk a megfelelő matrac és párna kiválasztásához.

tovább olvasom...

Matrac- és párnaválasztó kisokos: így válasszon, ha jót akar a gerincének

Kezdjük egy szomorú ténnyel: a derékfájás Magyarországon népbetegségnek számít. Nem akarunk statisztikákat idézni, de a lakosság közel kétharmadának keseríti meg az életét a mindennapos fájdalom, aminek a leggyakoribb okai között a gerincbántalmak is megtalálhatók. A gerinc problémái pedig gyakran fakadnak a nem jól megválasztott matracból, de milyen is a gerincnek megfelelő matrac?

Először a gerincet érintő probléma jellegét kell meghatározni

A helyzet az, hogy gerincprobléma és gerincprobléma között hatalmas különbségek vannak. Éppen ezért nem lehet egyértelmű tanácsot adni azzal kapcsolatban, hogy milyen anyagból készüljön a matrac, vagy hogy milyen keménységű legyen. Különösnek tűnhet, de az sem feltétlenül hoz javulást, ha valaki kifejezetten gerincfájdalomra javasolt gyógymatracon alszik, sőt, az is előfordulhat, hogy tovább romlanak a panaszok.

A megfelelő matrac kiválasztásához két paramétert kell tisztázni: az egyik az alvási pozíció, a másik a gerincet érintő szerkezeti elváltozások mértéke. Nem akarunk anatómia órát tartani, ezért azonnal a lényegre térünk: alapvetően három típust különböztetünk meg.

  • Az első csoportba azok tartoznak, akiknek a törzse merev, kötött, a gerince pedig kiegyenesedett. Emiatt korlátozott a mozgás, az egyes szakaszok mozgásterjedelme pedig minden alvási pozícióban (hason, háton és oldalfekvésben) csak minimális.
  • A második típusba tartozók ízületei lazák ugyan, és a gerincük mozgatásával sincs gond, csakhogy az izmaik nagyon gyengék.
  • A harmadik fajta gerincelváltozásra a kötött szerkezet, valamint a fokozott deréki homorulat, illetve a fokozott háti domborulat jellemző.

A problémák ismeretében lássuk, hogy milyen matracra van szükség az egyes elváltozások esetén!

Milyen a gerincnek jó matrac az egyes problémák esetén?

Ha valakinek merev, kiegyenesedett a gerince, és kötött az izomzata, akkor olyan matracot kell választania, ami többrétegű, kemény, de alátámasztást is nyújt. Az a jó, ha a szivacs kemény, amit kézzel is alig lehet benyomni. Mivel az ilyen emberek alapvetően háton fekve alszanak, az ehhez a pozícióhoz megfelelő párnát is be kell szerezniük, hogy a fej és a nyak megfelelően alá legyen támasztva.

A másik két elváltozás esetén egy puhább, többrétegű, memóriahabos matrac javasolt. Az ilyen matrac leköveti a test és a gerinc vonalát, és a csontos részeket sem nyomja meg, valamint a laza ízületeket is gyengéden aláfogja. Akiknek a háti és a deréki ívben van problémájuk, azok is megfelelő alátámasztást kapnak: háton fekve nem lóg a derekuk, és oldalfekvésben sem mozdul el a törzsük.

Milyen matrac kell a különféle alvási pozíciók esetén?

Hogy melyik a legjobb alvási pozíció, arról még az orvosok véleménye is megoszlik. Holtversenyben áll egymás mellett a háton, valamint az oldalt fekvés, amik azonban más-más matracot igényelnek.

Az oldalt fekvés esetén éri a gerincoszlopot a legkisebb terhelés, éppen ezért sokan ezt gondolják a legegészségesebb pozíciónak. Ami a matracot illeti, ott a félkemény matrac lehet a nyerő, ami engedi a kiugró részeket (váll, csípő) benyomódni, így nem alakulnak ki nyomáspontok. A térdek közé pedig érdemes egy lapos párnát helyezni, ami szimmetriába hozza a medencecsontot.

A háton fekvésnél (ami a kötött izomzatú, merev gerincű személyeket jellemzi, de erről már volt szó) a keményebb vagy a félkemény matrac lehet a nyerő, hozzá pedig itt is érdemes párnát tenni a térdek alá, illetve meg kell támasztani a nyakat.

Nézzen körül webáruházunkban, és találja meg az Önnek leginkább megfelelő párnát vagy fájdalomcsillapító eszközt!

Tartalomhoz tartozó címkék: Mindennapi betegségek nyomában
Bankok és minősítések