Oldalunk cookie-kat használ, amelyek információkat szolgáltatnak számunkra az oldallátogatási szokásokról, de nem tárolnak személyes információkat. Adatkezelés. Megértettem
Termékek Menü

Így tehető könnyebbé a mozgás szülés után

Szabó Zoltán József -
2019. 12. 09. 10:40:36
Így tehető könnyebbé a mozgás szülés után

A szülés után a kismama legfontosabb feladata, hogy felgyógyuljon és egészségesen gondoskodhasson a kisbabáról. Ehhez regenerálódásra van szükség. A szülés azonban egy megterhelő élmény. Ilyenkor az anya teste megváltozik. Sok mozdulatot újra kell tanulni és megedzeni a kimerült izmokat. Szülés után a mozgás nem egyszerű, de néhány trükkel megkönnyíthetjük.

tovább olvasom...

Így tehető könnyebbé a mozgás szülés után - Értéksziget Webáruház

A szülés után a kismama legfontosabb feladata, hogy felgyógyuljon és egészségesen gondoskodhasson a kisbabáról. A szülés azonban egy megterhelő élmény. Ilyenkor az anya teste megváltozik. Sok mozdulatot újra kell tanulni és megedzeni a kimerült izmokat. Szülés után a mozgás nem egyszerű, de néhány trükkel megkönnyíthetjük.

Hogyan mozogjon a kismama?

A szülés során a hát, a has, a medence és a combok tájékán destabilizálódnak az izmok. Sok édesanya szenved boka- és térdfájdalomtól is, ezek a területek ugyanis hatalmas terhelésnek vannak kitéve a terhesség során. A legnagyobb problémát a medence környékén meglazult szalagok és a szétnyílt hasizom jelentik. Ezek gyógyulásához időre van szükség.

A terhesség során átalakult legfontosabb izmok megerősítéséhez és az ilyenkor szerzett sérülések gyógyításához érdemes szakember segítségét kérni. Megfelelő és személyre szabott gyógytornával nagyon szép eredményeket lehet elérni. Tévhit, hogy szülés után egy nőnek nem lehet többé egyenes a háta vagy lapos hasfala. Speciális gyakorlatokkal ezek a területek is edzhetők. Persze nem a has-, illetve mellizom gyakorlatokkal kell kezdeni a mozgást.

Miért fontos szülés után mozogni?

A szülés után az édesanyák szervezetének elsősorban regenerálódásra és pihenésre van szüksége. A megerőltető gyakorlatokat jobb későbbre hagyni. A kímélő mozgásformáknak azonban nagyon is helye van egy kismama életében, hiszen:

  • a mozgás segít a terhességi cukorbetegség legyőzésében, az egészséges vércukorszint helyreállításában. 
  • javítja az önbecsülést és a kedélyállapotot, sokat tesz a gyermekágyi depresszió elkerüléséért. 
  • segít megszabadulni a túlsúlytól.

A szülés utáni mérsékelt mozgás segít a regenerálódásban. Ehhez az első időszakban érdemes néhány segédeszközt is bevetni. A fájdalmasabb időkben a kismamáknak való haskötő nagyon jól jöhet a mozgásszabadság visszaállításában. Az első néhány napban már a séta, néhány háztartási teendő ellátása vagy egy-két egyszerű gyakorlat is edzésnek számít. 

Csempésszünk mozgást a hétköznapokba!

Érdemes a napi mozgást több, rövidebb szakaszra bontani. A baba ritmusához is jobban alkalmazkodik, ha a kismama inkább többször 10-15 percnyi rövid gyakorlatot végez. Ennyi idő alatt is szép eredményt lehet elérni, de jobban belefér a zsúfolt napba, mint 45-60 perc kimerítő edzés. 

Néha olyan apróságok is segítenek, mint például az aktív ülést lehetővé tevő nagyméretű fitnesz labda. A labda ma már a vajúdásnál is előszeretettel használt eszköz, de a szülés után is nagyszerű kiegészítő. A labdán ülve pont azok az izmok dolgoznak, amelyeknek fokozatos visszaerősítésére van szükség. Az eszközt akár szoptatás közben, altatáshoz, ringatáshoz is lehet használni – így egyszerre szolgálja a kisbaba és az édesanya igényeit. A későbbiekben pedig akár a munkahelyünkön is használhatjuk a gurulós szék helyett, így biztos, hogy egyenes gerinccel fogunk ülni a monitor előtt.

Sétához, levegőzéshez

A séta és a kisbaba levegőztetése nem csak a kicsinek, de a mamának is lehetőséget biztosít egy kis pihenésre. Az első hetekben azonban sokan még a járást, a babakocsi tolását is nehéznek érzik. Ilyenkor érdemes kipróbálni a különböző kényelmi talpbetéteket. A terhesség ideje alatt a láb deformálódhat, egyeseknél ez izomgyengeséghez, bizonytalan járáshoz és fájdalomhoz vezet. 

A gyógyászati segédeszköz webáruházunkban kapható térd- és bokaszorítók szintén sokat tehetnek azért, hogy szülés után könnyebb legyen a mozgás. A szokatlan terhelésnek köszönhetően az ízületek könnyen enyhe gyulladásba jöhetnek, a megnyúlt szalagok fájhatnak. Egy kis plusz segítség mérsékli ezeket a tüneteket. 

Tartalomhoz tartozó címkék: Fájdalom nélkül könnyebb az élet
Bankok és minősítések