Oldalunk cookie-kat használ, amelyek információkat szolgáltatnak számunkra az oldallátogatási szokásokról, de nem tárolnak személyes információkat. Adatkezelés. Megértettem
Termékek Menü

Ezekhez a tartásjavító gyakorlatokhoz segédeszköz sem kell

Szabó Zoltán József -
2019. 06. 18. 16:38:22
Ezekhez a tartásjavító gyakorlatokhoz segédeszköz sem kell

Bármennyire is igyekszünk odafigyelni a helyes testtartásra, huzamosabb ülés vagy állás után azt vesszük észre, hogy a nyakunk előre billen, a vállunk beesik, vagyis az ember úgy áll vagy ül, mint a kérdőjel. A hát, a medence és a has izmainak gyengesége egyre több felnőttnél okoz különféle mozgásszervi panaszokat, amiket azonban tartásjavító gyakorlatok végzésével korrigálni lehet.

tovább olvasom...

Ezekhez a tartásjavító gyakorlatokhoz segédeszköz sem kell

Bármennyire is igyekszünk odafigyelni a helyes testtartásra, huzamosabb ülés vagy állás után mindenki azt veszi észre magán, hogy a nyaka előre billen, a válla beesik, púpos lesz a háta, vagyis az ember úgy áll vagy ül, mint a kérdőjel. A hát, a medence és a has izmainak gyengesége egyre több felnőttnél okoz különféle mozgásszervi panaszokat, amiket azonban tartásjavító gyakorlatok végzésével korrigálni lehet.

A legjobb pedig az, hogy ezekhez a gyakorlatokhoz semmilyen segédeszközre nincs szükség!

A rossz testtartás következményei

Mielőtt a konkrét gyakorlatokra rátérnénk, érdemes néhány szót ejteni arról is, hogy a helytelen testtartásnak hosszabb távon milyen következményei vannak. Bár az a gyanúnk, hogy sajnos ezt sokaknak nem is kell bemutatnunk. A nyak merevsége, a rendszeresen jelentkező derék- és csípőtáji fájdalom, majd később a térd fájdalma mind-mind a közismert tünetek közé tartoznak.

Sokáig tartotta magát az a nézet, hogy a korral a fenti problémák együtt járnak, de ma már egyre többen mondják azt, hogy ennek nem kell feltétlenül így lennie. A rendszeresen végzett tartásjavító gyakorlatokkal, vagy például az irodában használt dinamikus ülőpárnával Ön is sokat tehet a mozgásszervei egészségéért.

Tartásjavító gyakorlatok segédeszközök nélkül

Bár weboldalunkon is rengeteg kiegészítőt találhat a tornagyakorlatokhoz, mi most mégis olyanokat mutatunk Önnek, amikhez semmi nem kell. Így nincs több kifogás, hiszen ezeket a gyakorlatokat bárhol és bármikor elvégezheti.

Állva karemelés

Azért ezzel a nagyon egyszerű gyakorlattal kezdjük a sort, mert fontos a fokozatosság. Ne erőltesse túl magát, haladjon a könnyű gyakorlatoktól a nehezebbek felé. Álljon zárt állásba, a sarkait nyomja a talajba, a súlypontját pedig vigye kissé hátra, mert így lesz egyenes a tartása. A medence legyen semleges helyzetben, a has behúzva, a karok lazán lógnak. Belégzéssel lassan emelje a karjait nyújtott könyökkel függőlegesig. Húzza le a vállövet, és jól nyújtózzon meg, próbálja elérni a plafont. Ismételje a gyakorlatot 30-40 alkalommal.

Ugyanezt a gyakorlatot váltott karemeléssel is elvégezheti, de a helyes tartásra itt is figyeljen!

T-tartás

Álljon csípőszéles terpeszbe, a karjait emelje vízszintesig oldalra, majd feszítse vissza a tenyerét. Érezni fogja, hogyan nyúlnak a hát és a váll izmai.

Fej előre és hátra döntése

Álljon egyenesen, fejtetővel nyújtózzon felfelé, a vállait húzza le. Kilégzéskor hajtsa előre a fejét, majd belégzéssel óvatosan hátra.

Cicahát a fal mellett

Álljon kiindulási helyzetbe, vagyis támaszkodjon a falnak, húzza hátra a vállait. Emelje el a faltól a derekát, lazítsa a vállait, és a karját engedje maga elé. Ezt a gyakorlatot fal nélkül is elvégezheti.

Ekkor álljon kis terpeszbe, enyhén hajlítsa a térdét, és emelje az alkarjait mellmagasságban maga elé. Kilégzéssel billentse a medencét, domborítsa a hátát, hajlítsa előre a nyakát, és nyújtsa ki a karjait. Majd belégzéssel következik a homorítás, vállak és könyök hátrahúzva, a lapocka zárva.

Térdhajlítás a falnál

Támaszkodjon a falnak enyhe terpeszben, azután hajlítsa a térdét derékszögig, és egyenesedjen fel. A karjait végig tartsa maga mellett, a hátát pedig a falnak vetve.

 

Mint ahogy láthatja is, ezek a tartásjavító gyakorlatok valóban egyszerűek, de ha rendszeresen elvégzi őket, akkor idővel érezni fogja az eredményt.

Tartalomhoz tartozó címkék: Beteggondozás a családban
Bankok és minősítések