Barion Pixel
Oldalunk cookie-kat használ, amelyek információkat szolgáltatnak számunkra az oldallátogatási szokásokról, de nem tárolnak személyes információkat. Adatkezelés.
Termékek Menü

Amikor egy járvány szabja meg a munkafolyamatokat

Szabó Zoltán József -
2021. 04. 28. 08:37:30
Amikor egy járvány szabja meg a munkafolyamatokat

Ebben a cikkben visszatekintek az elmúlt 1 évre, és igyekszem bemutatni, hogy a koronavírus-járvány milyen változásokat eredményezett cégünk életében. Folyamatában nem is érzi az ember annyira, hogy mi változott, de így utólag visszagondolva és összeszedve a megtörtént eseményeket, intézkedéseket és átalakításokat, meglepő dolgok történtek nálunk is. Ezek változtak az Értéksziget életében. 

tovább olvasom...

Amikor egy járvány szabja meg a munkafolyamatokat

A koronavírus-járvány 2020 februárjában jelent meg Magyarországon, március közepén pedig már zárva voltak az iskolák. Az emberek mindennapjai jelentősen átalakultak, hiszen akinek maradt munkája, az otthonról dolgozott. A járvány okozta változások mindenhová beszivárogtak: számos céget megszüntettek, míg másokat megerősítettek, felemeltek. Döbbenetesen alakult át a kereskedelem, egyre többen online kezdtek vásárolni, ami magával hozta az elektronikus fizetési formák ugrásszerű növekedését is. Aki csak tehette, az online térben vásárolt hiszen a személyes találkozások, a vírustól való félelem, a fennmaradás ösztöne számos cég munkafolyamatát alakította át közöttük a mienkét is.

Mi változott az Értékszigetnél?

Szembetűnő változások történtek a mi kis családi vállalkozásunknál is. Mint ahogy a legtöbb cég, mi is gyorsan, hatékonyan igyekeztünk reagálni a folyamatosan formálódó változásokra. Előbb a szájmaszk, később a kézfertőtlenítő, majd a pulzoximéter okozta kereslet/kínálat kihívásait kellett túléni. Amikor még lehetett, készleteztünk annak félelmében, hogy vajon mikor nem lesz rá már szükség. Amikor nagyobb mennyiséget rendeltek volna, a beszállítóknak már nem volt a termék. Óriási késések voltak a szállításokban. A gyárak nem tudtak elég mennyiséget előállítani szinte semmiből, mert akkora volt a kereslet pl. a fenti termékek iránt. Érdekes, hogy amíg a szájmaszk és a fertőtlenítő állandósulása a 2. hullám közepére (2020 október-november) megoldódott, addig a 3. hullám pulzoximétere most áprilisra normalizálódott. Ugyan ez történt az érintés nélküli hőmérők esetében is. Arról meg ne is beszéljünk, hogy közben ugrásszerűen változtak az árak, mert akkora volt a kereslet minden ilyen termék iránt, hogy szinte bármekkora pénzt kifizettek volna a vásárlók bárhol, csakhogy megkaphassák a nekik szükséges gyógyászati eszközöket.

Nyilván, ez a világ még nem ért véget, de legalább már nincs hiány, minden normális áron rendelkezésre áll. Most beszállítási gondok vannak: egyszerűen alig találni konténert, amiben a termékeket szállítják nemcsak keletről, de akár még Amerikából is. Nagy-Britannia 2021-es kiválásával az EU-ból kereskedelmi gondokat okozott. Pl. számos termék, ami az angoloktól érkezik, már 4 hónapja nem jön be, mert nincs elegendő szállító konténer. Maga a konténerhiány pedig jelentősen emeli az árakat, mert óriási a kereslet.

Az elmúlt időszakban, de különösen a 2. hullám kezdetétől (szeptember) jelentősen megnövekedett a megrendelések száma. Voltak olyan napok, amikor már alig bírtuk, estére borzalmasan elfáradtunk. Ez valamint a vírushelyzet miatti zárva tartott átvételi pont azt eredményezte, hogy 5 év után végleg bezártuk az átvételi pontot, ami ezután raktárként működik tovább kiegészítve egy másik helyiséggel. A nagyszámú rendelések miatt minden időre ki van számolva, amit csak nehezítene a személyes átvétel ügyintézése. Ezzel együtt expressz kiszállítást vezettünk be Budapesten, ami azt jelenti, hogy már aznap vagy szombaton is átvehető a csomag. 

De milyen konkrét változások történtek nálunk az elmúlt kicsivel több mint 1 évben?

  • újra gondoltuk a termékkínálatunkat, pontosan meghatároztuk a szakterületet, ahol segíteni tudunk: beteggondozási termékeket értékesítünk a gyógyászati eszközök területén belül - ami nem illett a képbe, kivettük a kínálatból
  • átalakítottuk és alapjaitól gondoltuk újra Értékteremt-Ő felelősségvállalási programunkat: ezentúl a fogyatékos felnőttet gondozó családokat támogatjuk közvetlenül jelentős mértékben
  • bővítettük a raktárunkat, ami azt eredményezte, hogy gyorsabban, hatékonyabban, szervezettebben tudunk dolgozni
  • sokkal több terméket tartunk készleten, ami szintén a gyorsabb szállítást teszi lehetővé
  • bevezettünk egy másik online fizetési módot, a Bariont, ami még kényelmesebbé teszi a neten történő fizetést
  • expressz kiszállítást biztosítunk Budapest területén, így akár már aznap vagy szombaton is átvehető a megrendelés
  • a megnövekedett kiszállítás miatt a személyes átvétel lehetőségét az egyébként 6 hónapos átvételi pontunk zárvatartása miatt megszüntettük
  • bár már nincs átvételi pontunk (raktár lett), a vásárlásból adódó személyes ügyintézést pl. termékcsere, elállás stb. továbbra is engedélyezzük, de időpontot kell foglalni hozzá, hiszen nem vagyunk mindig a raktárban
  • a személyes átvétel megszűnése azt is eredményezte, hogy már nem kezelünk készpénzt: mostantól minden elektronikusan történik nálunk, amit régóta szerettünk volna

Hogyan tovább?

A koronavírus-járvány és a következménye bennünket is elgondolkodtatott a fentieken túl a tekintetben is, hogy milyen alapokra kell helyezni a céget annak érdekében, hogy családunkat eltarthassa és közben leendő vásárlóink kényelmét, szükségleteit, elvárásait erősítse. Eddig is egyértelmű volt számunkra, hogy a céget a keresztény üzleti etikai elvárásokra kell építeni, aminek egyre nagyobb hangot is kell adni. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy az Úristen velünk volt (és van) ebben a nehéz és embert próbáló helyzetben, kegyelmében tart, szeret és tenyerén hordoz. Mindennap ezt tapasztaljuk, amiért nem győzünk hálát adni Neki. Az elkövetkező időkben tovább erősítjük a cég anyagi tartalékait és folytatjuk tovább az emberek egészségi problémáinak megoldását.

Bankok és minősítések