Oldalunk cookie-kat használ, amelyek információkat szolgáltatnak számunkra az oldallátogatási szokásokról, de nem tárolnak személyes információkat. Adatkezelés. Megértettem
Termékek Menü

Alvással az egészséges gerincért

Szabó Zoltán József -
2020. 04. 12. 09:23:12
Alvással az egészséges gerincért

Nem olyan régen kiszámolták, hogy egy átlagember az élete során 20 évet tölt csak alvással. Sajnos nem mindenki mondhatja el, hogy az esetek 100 százalékában jól alszik. Pedig a minőségi alvásnak a testre és a lélekre gyakorolt hatása vitathatatlan, valamint a megfelelő pozícióval a gerincünk egészsége érdekében is sokat tehetünk. Ebben segítünk most pár lényeges szemponttal.

tovább olvasom...

Alvással az egészséges gerincért - Értéksziget Webáruház

Nem olyan régen kiszámolták, hogy egy átlagember az élete során 20 évet tölt csak alvással. Bármilyen meglepő is ez a szám, ha jobban belegondolunk, ideális esetben a napunk egyharmadát kellene erre a tevékenységre fordítanunk, így viszont már nem tűnik olyan soknak az a 20 év. Azonban bármennyire mindennapos dolog az alvás, sajnos nem mindenki mondhatja el, hogy az esetek 100 százalékában gond nélkül tudja álomra hajtani a fejét. Pedig a minőségi alvásnak a testre és a lélekre gyakorolt hatása vitathatatlan, valamint a megfelelő pozícióval a gerincünk egészsége érdekében is sokat tehetünk.

Milyen pozícióban kellene aludni?

Minden alvási pozíciónak megvan a maga előnye és hátránya, az orvosok szerint mégis a háton alvás a legegészségesebb mind közül. Ez a pozíció ugyanis a nyak és a gerinc számára egyaránt ideális, feltéve, ha párna nélkül alszunk. Mivel ilyenkor az arcunkat nem nyomja a párna, a ráncok kisebb eséllyel alakulnak ki. Ugyanakkor e póz esetében sokkal gyakoribb a horkolás megjelenése és az alvási apnoé (a felső légutak izmainak elernyedése, mely miatt a beteg legalább 10 másodpercig nem kap levegőt).

A hason alvással enyhíthetünk a horkolás és az alvási apnoé kellemetlen tünetein, azonban ennek a pozíciónak ez az összes előnyös tulajdonsága. Ugyanis a hason fekvés miatt a nyakunk kitekeredik és merev pózba kényszerül, valamint a gerincet is összenyomja, ami hátfájással jelzi a helytelen pozitúrát.

Az oldalt alvásnak ezzel szemben több pozitívuma akad, ami attól függ, hogy melyik oldalt részesítjük előnyben. Ha bal oldalon alszunk, az a refluxban és a gyomorégésben segíthet, míg a jobb oldali alvás a magas vérnyomás mérséklésében lehet a segítségünkre.

A legjobbat azonban akkor tesszük, ha időnként váltogatjuk a két oldalt, hiszen a tartós egy oldalon alvásnak igen kellemetlen tünetei lehetnek. Az állandó bal oldalon fekvés ugyanis nyomás alá helyezi a gyomrot és a tüdőt, a rendszeres jobb oldalon alvással pedig a nyirokfolyadék szabadon áramlását akadályozzuk, aminek hatására a toxinoktól a szervezet nehezebben szabadul meg, ezáltal komolyabb betegségek kialakulásához járulunk hozzá. 

A gerinc szempontjából viszont az oldalt fekvés nem ajánlott, hiszen ez a pozíció akadályozza a nyak és a váll izmainak ellazulását. Ezért a legjobb amit tehetünk, ha memóriahabos párnát szerünk be az egészséges gerinc és a pihentető alvás érdekében.

 

A gyógypárna és az egészséges gerinc kapcsolata

Az alvás minőségében nagy szerepet játszik a megfelelő pozíció megtalálása. Mivel a kutatások szerint az emberek nagy része az oldalán fekve találja meg a legkényelmesebb pozitúrát, azért ezt kell a szervezet számára lehető legjobb módon kivitelezni.

Ha párna nélkül fekszünk az oldalunkon, akkor a fejünk leesik, és reggel biztosan elgémberedett, fájó nyakkal fogunk ébredni. Nem sokkal jobb a helyzet, ha hagyományos párna mellett tesszük le a voksunkat, hiszen ezek lehetnek túl magasak és túlságosan alacsonyak is, ami újfent magában hordozza a reggeli nyakfájdalom problémáját.

Viszont amennyiben gyógypárna mellett döntünk, akkor a nyaknak és a vállaknak megfelelő alátámasztást tudunk nyújtani, ami az egészséges gerinc szempontjából ideális megoldás.

Ha Önnek további kérdései vannak a témában, vagy a termékeinkkel kapcsolatban szeretne érdeklődni, várjuk megkeresését elérhetőségeinken!

Tartalomhoz tartozó címkék: Beteggondozás a családban
Bankok és minősítések