Barion Pixel
Oldalunk cookie-kat használ, amelyek információkat szolgáltatnak számunkra az oldallátogatási szokásokról, de nem tárolnak személyes információkat. Adatkezelés.
Termékek Menü

Adományozáskor ezekre a szempontokra figyelünk

Szabó Zoltán József -
2020. 09. 05. 00:00:00
Adományozáskor ezekre a szempontokra figyelünk

Szeptember 5-e a Jótékonyság Világnapja. Az ENSZ Közgyűlése tavaly magyar felvetésre nyilvánította szeptember 5-ét, Kalkuttai Teréz anya 1997-ben bekövetkezett halálának napját a Jótékonyság Világnapjává. Ennek kapcsán annak néztem utána, milyen nehézségek vannak - pl. a mi esetünkben is – támogatásunk odaítélése tekintetében.

tovább olvasom...

Adományozáskor ezekre a szempontokra figyelünk - Értéksziget Webáruház

A civil szervezetek adományból, felajánlásból, támogatásból, pályázatból, önkéntes munkából stb. élnek és működnek. Nagyon kevés közöttük a gazdasági tevékenységet folytató szervezet, amivel nincs is gond. A probléma akkor jelentkezik hatványozottan, amikor egy cég anyagi vagy tárgyi eszközt szeretne adományozni, vagy épp felajánlásokat tenni egy szervezetnek, és információhiánnyal, dilettantizmussal találja szembe magát. Ügyvezetőként rendszeresen találkozom ezzel a problémával amikor az Értékteremt-Ő felelősségvállalási programunk kapcsán adományozni szeretnénk.

1. tipp: legyen jól karbantartott saját honlapja!

Először is: mit találok róla az interneten, ha beírom a weboldala címét. Az esetek jelentős részében szörnyűséget. Megszámlálhatatlan azon civilek száma, akik nem tartanak fenn weboldalt a 21. században. Az, hogy pl. a közösségi médiában van-e oldala, kommunikál-e a követőivel nem azonos azzal, hogy a saját honlapján mit mond magáról, hogyan és mit tesz, nem tesz, mit közöl.

Ha nincs honlapja egy szervezetnek, akkor miként várja el, hogy segítsenek neki? Hogy tudja egy cégvezetőnek, egy leendő adományozónak megmondani: ezt és ezt kérem, ide szeretnék segítséget, ilyen támogatást várok stb. Hiszen pont Ön tudja a legjobban, hogy miben szenved hiányt, és ezt hogyan, mivel, miként lehetne orvosolni. Pl. mi is nyitottak vagyunk arra, hogy némiképp változtassunk az elképzelt támogatási formán, ha pontosan tudjuk az igényeket.

És ha van honlapja a szervezetnek, de nem saját domain név alatt, vagy egy ténylegesen esztétikátlan, rég idejétmúlt, rendezetlen, nem karbantartott, alig van rajta információ, akkor megint csak miért is várja a szervezet a támogatást? Nagyon sok olyan weblapot látok, ahol még kapcsolat menüpont sincs, több hónaposak, akár évesek az utolsó információk. Nincs támogatói oldal, referencia stb. Ennek nyomán megint csak az a kérdés: hogy várják a támogatást, mit tesznek érte?

Egy honlap fenntartása ma már nagyon kevés pénzből megoldható. Tessék rá odafigyelni, mert először mindenki ezt keresni, és az első benyomás kifejezetten fontos.

2. tipp: mit ír az internet egyéb helyeken a szervezetről?

Támogatni azt lehet, aki várja és tesz is érte. Nemcsak az a lényeg, hogy valamiből megvalósuljanak a programok, hanem az is, hogy az eredményeket, a szervezet örömeit, nehézségeit miként és hogyan kommunikáljuk a világ felé. A Facebook jelenlét nem elégséges, mert belterjes, nem hivatalos, nem átlátható stb. Ha már vannak sajtómegjelenések, sokat segítenek a cégvezetőnek a támogatás eldöntésében. Pl. egy cikkben megjelent anyag összhangban van a szervezet máshol, az önmagáról kialakított képpel? Ha pl. egy riportban azt olvassuk, látjuk, hogy anyagi segítség kellene a szervezetnek, akkor ezzel az igényével minden kommunikációs csatornáján találkoznunk kellene.

Mit lehet találni a szervezet kuratóriumáról, elnökségéről? Pl. ki a szervezet vezetője, ki ő, mit csinál, mit tanult, mit írnak róla mások, milyen képeket és egyéb infókat találhatunk róla a neten? – mert amilyen a vezető, olyan a szervezet is. Milyen képeket ad közre egy szervezet magáról? Milyen elérhetőségei, kommunikációs csatornái vannak? Ezek mind fontos információk, mert csak olyan szervezet kaphat támogatást, aki megfelel az adományozó cég előzetes feltételeinek, elvárásainak.

3. tipp: ne feledkezzen meg a támogatóiról a szervezet!

A bevezetőben leírtakat megerősítve kérjük és várjuk a civil szervezetektől, hogy az adományozóikról, támogatóikról ne feledkezzenek meg. Minden kommunikációs csatornájukon közöljék a nagyvilággal, hogy kitől milyen segítséget kaptak. Ha megteheti a szervezet, akár az adomány mértéke szerint kategorizálja a támogatóit. Minél többet törődik velük, annál jobb esélyt ad magának, hogy legközelebb is segítsék. Éppen ezért kihagyhatatlan a honlapon a támogatói oldal.

+1 tipp: legyen igényes és rámenős!

Többnyire azok a cégek adnak anyagi támogatást, akiknek van felelősségvállalási programjuk – azokat most nem értem ide, akik közeli kapcsolat alapján kapnak adományt. Az ilyen cégek időt, energiát és időt fordítanak arra, hogy megfelelő programot dolgozzanak ki. Ezért alapelv náluk, hogy a fent leírtak alapján csak olyan szervezetet támogatnak, aki az elvárásoknak megfelel. Ha Ön és a szervezetek igényes a dolgaira, megjelenésre, kommunikációra, akkor lényegesen nagyobb eséllyel indul egy adományozási támogatás odaítélésében. És ha az igényességen és elkötelezettségen túl még egy kicsit rámenős is, az esélyeit sokkal tovább növelheti.

Hogyan tovább?

A fentiek alapján gondolja át, hogy milyen hátrányai vannak, mit tehetne meg és azt mikorra tudja megvalósítani. Legyen célja az igényes és jól felépített, karbantartott honlap, építsen ki hatékony kommunikációs csatornákat az ügyfeleivel, támogatóival, önkénteseivel stb. A munkáját az igényesség és az elkötelezettség jellemezze. Nézze meg a nagy szervezetek honlapját, és tanuljon tőlük, nem szégyen. Eredményes adománygyűjtést kívánok.

Bankok és minősítések