Barion Pixel
Oldalunk cookie-kat használ, amelyek információkat szolgáltatnak számunkra az oldallátogatási szokásokról, de nem tárolnak személyes információkat. Adatkezelés.
Termékek Menü

A terápiás kutya szerepe a mentálisan sérült gyerekeknél

A különféle állatoknak - többek között kutyáknak - az emberek gyógyításába, terápiás kezelésébe, rehabilitációjába történő bevonása egyre nagyobb elismerést kap az egészségügyi és pedagógiai szakma körében. Az elmúlt évtizedben számtalan tudományos vizsgálat eredménye látott napvilágot arról, hogy a háziállatok és társállatok jelentősen hozzájárulhatnak az emberek életminőségének emeléséhez. Ez egyrészt lehet az élet mindennapos gyakorlata, pl. séta, rendszeres feladatok elvégzése a kutyával, csökkent látóképességű vagy mozgáskorlátozott embereket segítő kutyák stb., másrészt különféle előre meghatározott pedagógiai, gyógy- vagy fejlesztőpedagógiai és terápiai célok elérése, például egy kutyasegítségével.

A hagyományos pedagógiai lehetőségeket egy kutyával – mint médiummal – kiegészítve a gyerekek önértékelése, általános értékrendszerének kialakulása, kellemes közérzete és a közvetlen környezete iránti szociális megnyilvánulása jelentősen és kedvező irányba befolyásolható. A kutya nagy segítséget jelenthet a tanárnak, többek között a gyerekek türelmének, önfegyelmének, koncentráló képességének javításához. Ezek mellett bizonyos pedagógiai szakterületeken (logopédia, gyógypedagógia, fejlesztőpedagógia, gyógytorna) is kitűnő eredménnyel és hatékonysággal lehet alkalmazni a megfelelően kiképzett négylábú segítőket.

Az „ÚJ VILÁG” Alapítvány a "Terápiás kutya alkalmazásának jótékony hatása a mentálisan sérült gyerekeknél" című program megvalósításához pályázott cégünknél, és az elnyert 50.000 Ft támogatásból és a hozzátett önerejéből valósította azt meg.

"A vásárhelyi Kozmutza Flóra Általános Iskola, Szakiskola, Diákotthon és Gyermekotthonban 6 fejlesztő foglalkozást-heti 2 alkalommal- tartottunk kis létszámú osztályoknak." Terápiás kutya alkalmazásának jótékony hatása a mentálisan sérült gyerekeknél” pályázati programsorozat keretein belül. Az intézmény vezetői első és másodikos tanulókat választottak a foglalkozások résztvevőinek. Első óránkat ismerkedéssel, stressz oldással, szabályok felállításával töltöttük, extrém félelmet senkinél nem tapasztaltunk, kíváncsiak, érdeklődőek voltak a gyerekek. A második foglalkozáson már könnyebb játékos feladatokat is kipróbáltunk, a nevelőkkel egyeztetve a mozgás köré terveztük az órát. Egyéni és csoportos formákat is játszottunk. A gyerekek felszabadultan, félelem nélkül mozogtak a kutya jelenlétében, a szabályokat kisebb segítséggel betartották, akartak velünk játszani, jó hangulatban telt el az óra.

A 6 alkalom során komplexebb feladatokat ismertek meg és végeztek el a gyerekek, a fő irányvonal továbbra is a mozgás maradt, de logikai és számtani elemeket illesztettünk be az órarendbe. A foglalkozások során egyértelműen tapasztalható volt pozitív változás a tanulók viselkedésében:

A gyerekek Diamond cane corso kutyussal ismerkedtek meg. Szokolné Igaz Enikő vezetésével karikáztak, pacsiztak e nagy „medvével”. A kutyával való feladatmegoldás oldja kis tanulókat. Diamond nyugodtsága, jelenléte megnyugtatja, motiválja az apróságokat. Köszönjük a támogatást és a lehetőséget  Szabó Zoltán József ügyvezetőnek és Megyesi Istvánné igazgatónőnek."

Szokolné Igaz Enikő
Habilitációs kutyakiképző és felvezető
Kutyával Egy Mosolyért Alapítvány
2015. július 16.

Bankok és minősítések