Oldalunk cookie-kat használ, amelyek információkat szolgáltatnak számunkra az oldallátogatási szokásokról, de nem tárolnak személyes információkat. Adatkezelés. Megértettem
Termékek Menü

5 hétköznapi rutinba beépíthető, tartásjavító tipp

Szabó Zoltán József -
2019. 07. 29. 20:28:51
5 hétköznapi rutinba beépíthető, tartásjavító tipp

Ha Ön is ülőmunkát végez, akkor nagy valószínűséggel megtapasztalta már azokat a tüneteket, amiket a görnyedt tartás, a beesett váll és a lógó fej okoz. A jó hír az, hogy a komolyabb problémák megelőzhetők némi és rendszeres odafigyeléssel, ezért most megosztunk Önökkel 5 olyan praktikus tartásjavító tippet, amiket mindenki könnyen beépíthet a hétköznapi rutinjába.

tovább olvasom...

5 hétköznapi rutinba beépíthető, tartásjavító tipp

Milyen következményei lehetnek a rossz testtartásnak?

Kezdjük egy érdekes adattal: az Eurostat 2017-es felmérése szerint Magyarországon az emberek harmada végez ülőmunkát. Ők azok, akik idővel sajnos megszenvedik a rossz testtartás következményeit: többek között a hát- és derékfájást, de számtalan egyéb problémát is okozhat még a nem megfelelő pozícióban való ülés és állás. Ilyenek például a keringési zavarok és az izmok feszülése miatt kialakuló migrén, de akár a belső szervek is összenyomódhatnak, ami gyomorégéshez, szívpanaszokhoz vezethet.

Vagyis a helytelen testtartás miatt nemcsak a mozgásszervek kerülnek veszélybe, hanem olyan panaszok is jelentkezhetnek, amiket sokan nem is kapcsolnak össze az egész napos üléssel.

5 tartásjavító tipp a jobb közérzetért

A rohanó életmód mellett sokaknak nincs idejük napi szinten tornára járni, és azt is nehéz eldönteni, hogy melyik segédeszköz a legjobb a testtartás javításához. Ebben szeretnénk most segíteni néhány hasznos tanáccsal.

Tartásjavító heveder viselése: a hevedert kifejezetten olyanok számára készítették, akik enyhe testtartási (poszturális) megbetegedésben szenvednek. A sok üléssel járó munka mellett az iskolások, illetve a gyenge izomzattal rendelkezők számára is jó megoldás lehet az eszköz, ami a vállak kíméletes hátrahúzása révén éri el a helyes testtartást.

A rugalmas gumiszalagoknak köszönhetően a heveder kényelmes viseletet biztosít, és csökkenti a rossz tartásból fakadó derék- és hátfájdalmat. Az eszköz minden korosztály számára ajánlott, és elegendő naponta pár órát hordani.

Tartásjavító torna: ha nem is minden nap, de hetente néhányszor érdemes pár percet szánni a tartásjavító tornára. A gyakorlatok meglehetősen egyszerűek, de idő kell a helyes tartás kialakításához, ezért fontos a rendszeres gyakorlás. A gerincjóga szintén egy jó alternatíva lehet, ami nemcsak a tartást javítja, hanem átmozgatja az ízületeket és a szalagokat is.

Gyakorlatok fitneszlabdával: ebben az eszközben az a legjobb, hogy akár munka közben is lehet rajta ülni, vagyis nem igényel extra időt. Arra azonban figyelni kell, hogy a tartás az izmok fáradásával a labdán is „összeeshet”, ezért nagyjából 20-25 perc használat után nem árt beiktatni egy kis szünetet.

Az ülés mellett a fitneszlabdával rengeteg egyéb gyakorlat végezhető – elég csak az interneten szétnézni, és tucatszám találni videókat. A helyes technika elsajátításához azonban érdemes lehet gyógytornász segítségét igénybe venni.

Ülőpárna használata: az aktív párnák több előnyös tulajdonsággal is rendelkeznek. Bárhol, bármikor használhatók, ezenkívül izomerősítő, illetve az egyensúlyt fejlesztő gyakorlatok is végezhetők velük.

A dinamikus ülőpárnák intenzívebb működésre késztetik a has és a hát izmait, és a gerincet is tehermentesítik. Ennek köszönhetően csökkennek a fájdalmak, és javul a testtartás is.

Háttámasz a kényelmes ülésért: a deréktámasz a támla és a derék közötti rést tölti ki a széken. Megtámasztja a gerincet, ezáltal csökkenti a fájdalmat, illetve a régebbi panaszok enyhítésében is segíthet.

Nézzen körül webáruházunkban, biztosan megtalálja az Önnek leginkább megfelelő segédeszközt!

Tartalomhoz tartozó címkék: Mindennapi betegségek nyomában
Bankok és minősítések